Önskerubriken ~ Det bästa jag vet

Lätt val här alltså, som de flesta av er kanske anade så är det bästa jag vet skytte.
Något jag lever för, fullt ut!
Ingen person/sak i hela världen skulle jag byta ut mot mitt gevär, sålänge det inte handlade om liv och död eller något..

Att skjuta är så mycket mer än att bara trycka av massa skott, det är känslan.
Känslan att komma ut från en skyttehall, på en tävling, och veta att man har gjort så jävla bra ifrån sig därinne, den känslan är obeskrivlig!

...Och den glädjen, typ som att du vunnit massa pengar på ett lotto eller något i den stilen. Det går ju inte alltid bra på alla tävlingar och så, och det är då man inte ska bryta ihop och känna sig värdelös, det är då man ska träna ännu hårdare, känna vilka misstag man gör när man får dessa skitskott osv..

Dessutom alla nätter på hotell runt om i Sverige, SM, minnen och alla gånger jag och Edde köpt godis i närliggande butiken i Eskilstuna som ligger under hotellet på kvällen innan tävling och spelat pingis på golvet ute i korridoren på hotellen i massa andra städer. Alla shoppingturer runt om i Sverige, från stora köpcenter till småbutiker. Alla nya gator, dialekter osv.. Himla kul ska ni veta!
Genom skyttet har jag lärt känna massvis med bra vänner som jag har hundratals minnen tillsammans med, och även om man skjuter dåligt stöttar dom en och får en på bra humör! Skytte är en sport som man utvecklas i hela tiden, varje träning.
Man kan inte förvänta sig att man ska skjuta jättebra med en gång, och därför kan man inte hålla på och jämföra sig med folk som har skjutit i flera år, man tävlar bara mot sig själv!

 

Så till er som tycker att skytte är en töntsport, ni vet inte vad ni går miste om...

Skytte är helt enkelt det bästa som finns, enligt mig ;)

 

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Sjukt fin text! :)<3

2013-01-18 @ 20:18:34
URL: http://skyttelinneaa.blogg.se
Postat av: Märta

Sjukt bra text! Du är så duktig Fanny! <3 Du och ditt gevär kommer gå långt :D 2013 kommer vara ett år fyllt med framgångar :D


Kan ju passa på att fråga
Skulle du vilja vara med i min frågestund där man kan vinna ett inlägg om sin blogg på min blogg och få en länkning?

http://hhaasstt.blogg.se/2013/january/fragestund.html#comment
Där har du länken direkt till inlägget om det låter intressant :)

2013-01-20 @ 09:58:01
URL: http://hhaasstt.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback