Mitt namn.

Läste på en annan bloggg att hon hade kollat upp vad hennes namn betydde, var ju tvungen att kolla vad mitt betydde också!
..Så jag kollade på lite olika sidor ^^
Namntoppen.se:
Fanny är en engelsk feminin form av mansnamnet
Francis eller en kortform av Franciska och kan tolkas som ungefär fransk flicka.
svenskanamn.alltforforaldrar.se:
Fanny är en engelsk kortform av det franska namnet Francesca
eller italienska Francisca som betyder "modig" eller "fransk". Fanny betyder också "Fanbärare".
Populariteten ökade markant på 1980-talet efter att Ingmar Bergmans film Fanny och Alexander hade haft premiär. En annan berömd bärare av namnet är hjältinnan i John Clelands Fanny Hill.

historiska.se:
En engelsk kortform av det latinska namnet Franciska som betyder fransk flicka.

Så mitt namn betyder väl typ modig, fransk, fanbärare (?) och fransk flicka.. :D
Hahaha!
Vad menas med fanbärare igentligen? ;P
Kisses.

Kommentarer
Postat av: sandra

allt bra? =)

kram

2011-11-16 @ 21:33:10
URL: http://sandraaaaah.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback