Lite roliga historier!!!!!

Jag gästbloggar ju tills i morgon åt min dotter,vet inte redigt vad jag ska skriva om jag har pratat med Fanny idag och hon har det bra där hon är,hon verkade inte längta alls för mycket åt att komma hem.
Men förstår henne ,skönt att vara på en camping och bara kan slänga sig i plurret när man vill.
Hon hade badat,läst kollat film och varit och käkat massa körsbär,gott...
Jag är ju kanske inte lika rolig som hon ,men bara lugn alla läsare i morgon kommer hon ...
Tills dess bjuder jag på lite roliga historier.

//Anna (Fannys mamma)


Den norska badvakten till sin chef:
- Det är så många trevliga badgäster här idag.
- Hurså?
- Flera av dem har vinkat till mig.



Bellman skulle uppför en backe med en tung skottkärra. När han var nästan uppe välte kärran och Bellman blev så arg att han svor. Just då kom en präst förbi och sa:
- Om Bellman svär kommer han aldrig till himlen.
Då sa Bellman:
- Jag ska inte till himlen, jag ska bara uppför backen



"Vad heter du då min lille vän?"
"Hans. Precis som kungen."                                           
"Men kungen heter ju inte Hans?"
"Jodå, hans majestät."



En kväll hörde pappan hur sin son bad nattbönen och han avslutade med:
"Gud välsigne mamma. Gud välsigne pappa. Gud välsigne mormor. Hej då morfar."
Detta tyckte pappan var lite konstigt, men han brydde sig inte så mycket om det. Nästa dag dog morfar.
Två månader senare hörde pappan igen hur sonen bad sin nattbön:
"Gud välsigne mamma. Gud välsigne pappa. Hej då mormor."
Nästa dag dog mormor, och pappan blev mer och mer upprörd över situationen. Två veckor senare bad sonen:
"Gud välsigne mamma. Hej då pappa."
Enbart detta gav pappan nästan en hjärtattack. Han sa inget, men följande dag gick han upp tidigt så att han skulle missa morgontrafiken till jobbet. Där stannade han hela dagen. När klockan passerat midnatt vågade han sig hem, ganska stark eftersom han överlevt dagen! När han kom hem ursäktade han sig för sin fru och sa:
"Jag är ledsen älskling. Jag har haft en sjuhelvetes dag på jobbet."
"Tror du att du har haft en dålig dag?" skrek frun "min dag började med att brevbäraren föll ned och dog på här utanför!"




"Mamma, jag är trött!"
"Gå och lägg dig då!"
"Jag orkar inte..."


Kommentarer
Postat av: Julia

Haha dem var roliga ! ;-)

2011-07-12 @ 11:47:50
URL: http://MessageFromMe.se
Postat av: Elin

Vill du få hem GRATIS presentkort till olika värden

150:- 250:- 300:- el 500:- kronor på olika affärer?

OBS detta är helt gratis!!! Jag har fått presentkort på över

1500kr! Gå in på länken och registrera dig...

Det FUNKAR! Jag LOVAR!!!

Kicks, Åhlens, H&M, Nellys:

http://www.gratismakeup.se/?r=246154

2011-07-12 @ 16:29:05
Postat av: vendela

grymt roliga historier!!!

2011-07-14 @ 17:56:38
URL: http://vendelastertmans.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback