Vem bestämmer vem som är vacker och inte?

En sak jag både funderat över och tycker är helt fel, är hur personer dömer folk för deras utseende..
Vem bestämmer igentligen vem som är vacker och inte? 
Ska alla skratta åt folk som ser annorlunda ut?
Jag tycker att dethär är helt fel och det tror jag att fler tycker..
När jag gick i mellanstadiet var det en kille som gick i sex-års då som satt i en sorts rullstol och kunde inte prata och dreglade pågrund av sin sjukdom..
Men han kunde fortfarande förstå och höra vad andra sa om/till honom, alla som skrattade åt honom, alla som viskade och pekade. Tyckte riktigt synd om den pojken, och jag glömmer aldrig det leendet jag fick tillbaka när jag log mot honom.
Jag tycker absolut inte att det är okej att bete sig så, skratta åt folk som ser annorlunda ut.
Vi har nog alla sett folk som har skrattat/hånat/mobbat/retat folk för deras utseénde, både i verkliga livet och på internet..
Men hur kan folk döma andra sådär? 
De flesta står bara och tittar på, men det finns vissa som vågar säga till att det inte är okej, guld värda är som personerna som gör det. För det är inte okej.
 
Sålänge man är nöjd med sig själv, mår bra och är sig själv så ska man skita i vad folk tycker om hur man ser ut. Det spelar det ingen roll om du är mullig, smal, lång, kort & det spelar ingen roll vart du kommer ifrån, du är fin precis som du är!
 Anledningen till att jag skrev detta inlägg var för en status på facebook som en person skrivit som gjorde mig himla irriterad.. Och det jag vill komma fram till är det att man aldrig ska kalla någon ful, för att alla är vackra på sitt eget sätt.. ♥
 
149723_305171739558747_252331331509455_688252_1552668683_n_large
Ingen ska få trycka ner dig för att du är dig själv eller för hur du ser ut, glöm aldrig det ♥
 

Kommentarer
Postat av: Märta

Jättefint skrivet fanny! :D <3 Du har helt rätt! Dumt att dom skrattade åt dendär killen! Det är inte coolt att skratta åt någon som inte ser ut som alla andra! Så därför är det inte kul när folk håller på att säga saker som trycker ned andra! Därför är det viktigt att göra sådär små saker som gör en glad! :D<3 it's the little things that makes life big!
Ja Linnea Näslund är verkligen bäst! :D

Kram!

2013-01-07 @ 09:49:53
URL: http://hhaasstt.blogg.se
Postat av: Cajsa

Det va godis och ett halsband. ;-)

2013-01-07 @ 10:08:25
URL: http://cjssong.se
Postat av: MORMOR

fanny du har hel rått inställning mormor är stolt för du är så förnuftig tomas säger lika dant samt tyckte han om inlägget om smällarna kram från oss i vassmolösa

Svar: tack så mycket, kram!
Fanny ✞

2013-01-07 @ 11:01:12
Postat av: Amanda Lindfors

Så sant! Bra skrivet Fanny!

Svar: Tack Amanda ♥
Fanny ✞

2013-01-07 @ 11:06:10
Postat av: Ida

Sv;Tack!!!!

Väldigt fint skrivet fanny.Men det kom väl inte som en överraskning du skriver alltid fina inlägg!!! :D.
Kramisar

2013-01-07 @ 11:34:17
URL: http://www.lifewithidaa.blogg.se
Postat av: ~Elias

Bra skrivet Fanny! :)

Svar: Tack så mycket ;)
Fanny ✞

2013-01-07 @ 12:20:26
Postat av: Felicia

Bra skrivet!
sv: Tack desamma, fina du!:D<3

2013-01-07 @ 14:10:46
URL: http://ppewdiepie.blogg.se/
Postat av: Emma

Bra skrivet Fanny (:

Svar: Tack Emma :)
Fanny ✞

2013-01-07 @ 19:54:54


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback